6 moduri de a evalua un proiect cripto
Nu investiți orbește pentru că s-ar putea să ramaneti cu buza umflata. După mai bine de zece ani de existență, industria cripto încă mai vede ocazional escrocherii cripto, iar acestea sunt din ce in ce mai credibile.
Sunt in principiu șase elemente de bază pe care ar trebui să le urmăriți atunci când evaluați un proiect cripto. Unele elemente necesită mai multe cunoștințe tehnice decât altele.
1. Publicatiile proiectului
Proiectele fara viitor încearcă adesea să fie prezentate în cât mai multe publicații posibil pentru a câștiga credibilitate.
Adesea, companiile angajează agenții de marketing care încearcă să adauge backlink-uri sau mențiuni scurte despre un nou proiect criptografic la articolele de știri. Arată doar că proiectul încearcă să sensibilizeze în mod artificial.
Un proiect care face lucrurile ca “la carte” va câștiga în mod natural atenția presei. Dacă vedeți zeci de publicații care publică același articol despre un proiect, cel mai probabil este conținut plătit. Acesta este un semnal de alarma.
2. Advisor-ii și partenerii proiectului
Aruncă o privire la partenerii, susținătorii și advisorii proiectului. Acest lucru vă poate oferi o mulțime de informații despre maturitatea și profesionalismul proiectului. Proiectele de înaltă calitate formează adesea parteneriate cu companii non-blockchain din industrie sau încearcă să primească finanțare de la capitaluri de risc bine reputate în spațiul blockchain.
3. Starea proiectului
Încercați să determinați dacă proiectul a construit deja o dovadă de concept, MVP sau dacă rulează deja o rețea de testare blockchain. Este un semn pozitiv dacă au început deja să dezvolte produsul și au adunat o mică comunitate de testeri beta.
Evitați proiectele care nu au început încă dezvoltarea.
4. Componența echipei
Componența echipei poate dezvălui multe despre know-how-ul proiectului privind conducerea unei companii blockchain reale.
Prin urmare, analizați componența echipei. Un proiect blockchain bun ar trebui să aibă un amestec sănătos de angajați de inginerie, marketing, design și HR. Cu toate acestea, căutați următoarele roluri care contribuie mult la proiect și sunt greu de ocupat:
- Token economy designer
- Cryptographer
- Distributed systems engineer
- Smart contract engineer
5. Viziune pe termen lung
Un proiect trebuie să aibă o viziune pe termen lung. Roadmaps-urile au devenit standardul în spațiul blockchain pentru a surprinde viziunea pe termen lung a unui proiect. Permite unei echipe să explice cum dorește să-și atingă obiectivele și să-și execute ideea.
Aruncă o privire la descrierea oferită pentru fiecare etapă. Ar trebui să includă modul în care proiectul consideră că utilizatorii vor adopta produsul. Adopția este puntea dintre viziune și realitate.
Chiar dacă proiectele găzduiesc adesea foi de parcurs foarte detaliate, deseori ele ratează termenele limită sau nu reușesc să ofere funcții. Blockchain-ul este o chestiune complexă și pot apărea greșeli.
Evaluați modul în care își comunică eșecul comunității și dacă întârzierea este rezonabilă. Comunicarea transparentă este o caracteristică crucială pentru un proiect cripto de succes.
6. Token economics (Tokenomics)
Tokenomica este vitală pentru supraviețuirea pe termen lung a unui proiect cripto. Un proiect puternic cu tokenomie defectuoase poate eșua rapid, făcându-l unul dintre cei mai importanți factori care determină succesul unui proiect.
De exemplu, rețelele stil proof of stake, stimulează utilizatorii cu recompense.
Utilizatorii își blochează tokenii pentru o anumită perioadă și vor primi o mică recompensă pentru acest lucru. Este o strategie de tokenomics foarte inteligentă, deoarece blocați o mare parte din oferta totală, ceea ce reduce volatilitatea token-ului
Dacă un proiect pare promițător, petreceți timp suplimentar investigând componența echipei, tokenomia și viziunea pe termen lung.
Dacă un proiect are o comunitate puternică si testeri , acesta este un indiciu puternic al validității proiectului.
.