În timpul călătoriei în străinătate, indiferent de țară, furtul este în general un joc de noroc.
Nu trebuie să fie jafuri periculoase sau agresive dar turistii cedează în mod obișnuit în fața unor hoți de buzunare fără pretenții, furand din locuințe și luând echipamente din vehicule închiriate, transporturi sau trenuri.
Nu există nicio modalitate de a preveni complet furtul.
Cu toate acestea, există o serie de acțiuni pe care turistii le pot și ar trebui să ia imediat după ce au fost jefuiți sau în zilele următoare.
Iată pașii de urmat dacă ați fost victima unui furt în timpul călătoriei.
Nu urmăriți hoțul
Telefonul, chiar dacă este cel mai recent model, nu merită riscul de a intra într-o situație periculoasă sau potențial violentă.
Urmărirea făptuitorului vă pune în pericol pentru nu știi dacă hoțul are arme, dacă se află sub influență alcoolului sau substantelor sau în circumstanțe extrem de disperate.
Este posibil să nu urmăriți persoana potrivită, deoarece hoții tind să lucreze în echipă.
Regrupați-vă într-un loc sigur
Dacă ești jefuit, găsește un loc sigur în care să te liniștiți, orientați-vă și cereți ajutor dacă este necesar.
Apelați 112 de pe telefonul dvs. propriu sau de pe unul împrumutat și veți fi conectat la serviciile de urgență. Este o bună practică de precauție să confirmați numărul de urgență al unei țări înainte de vizita dumneavoastră.
Furtul obiectelor tale personale fie cu forța, fie prin furt este o experiență înfricoșătoare și înfricoșătoare. Când se întâmplă, s-ar putea să pari vizibil zguduit.
Cel mai bun lucru de făcut în această situație este să intri în holul hotelului, magazin sau altă zonă bine iluminată, cu niște oameni în apropiere.
Abordați impactul imediat al furtului
În special pentru cardurile de credit și telefoanele mobile, identificați și prioritizați potențialele impacturi imediate ale furtului.
Dacă telefonul dvs. este deblocat și deschis când îl luați, conectați-vă la alt dispozitiv și schimbați cât mai repede posibil toate parolele pentru aplicațiile accesate de telefon.
Dacă cardul de credit sau portofelul vă sunt furate, treceți la acțiune și sunați la numărul internațional al fiecărui furnizor, astfel încât să îl poată anula înainte de a face orice achiziție.
Dacă și telefonul dvs. a fost furat, nu veți primi imediat alerte de fraudă de la companii, așa că va trebui să fiți proactiv în a le notifica.
Înlocuirea unui pașaport furat sau pierdut
La fel ca bunurile și cardurile dvs. de credit, este important să înregistrați furtul de pașapoarte la autoritățile locale, deoarece acest lucru va face pierderea „oficială”.
Spre deosebire de telefon și carduri de credit, va trebui să vă asigurați un nou pașaport înainte de a vi se permite să vă întoarceți acasă, așa că faceți ca înregistrarea pierderii să fie o prioritate.
Rețineți că, după ce înregistrați un pașaport pierdut sau furat, este posibil să fiți contactati pentru o verificare suplimentară.
Fă o listă cu tot ce ai pierdut
Crearea unui inventar scris și enumerarea valorii articolelor furate, vă poate ajuta să recâștigați controlul asupra situației. Acesta este, de asemenea, un pas critic pentru rambursarea asigurărilor, precum și pentru stimularea acțiunii din partea poliției locale.
Lista vă poate oferi confirmarea faptului că v-ați schimbat toate parolele și vă poate ajuta să urmăriți ce aplicații va trebui să descărcați pe un telefon nou și care companii de carduri trebuie să fie notificate.
Contactați furnizorul dvs. de asigurări
Este esențial să vă alertați compania de asigurări de călătorie sau orice alt furnizor de asigurări pe care îl aveți. Reprezentantul asigurărilor vă poate explica tot ce trebuie să faceți pentru a depune o reclamație și a fi rambursat pentru bunurile pierdute.
De obicei, aceasta presupune obținerea unui raport de poliție în termen de 24 de ore de la incident, completarea documentelor și furnizarea unei chitanțe de cumpărare pentru articolul sau articolele furate.
Mergeti cu un localnic de încredere la secția de poliție
În special dacă călătorești într-o țară în care există o barieră lingvistică sau în care poliția are reputația de a fi inutilă sau indiferentă față de turiști, poate fi de mare ajutor să aduci un localnic de încredere cu tine la secția de poliție.
Continuați să călătoriți
Este în regulă să te simți speriat, trist sau îngrijorat după un incident traumatizant. Totuși, asta nu ar trebui să te împiedice să călătorești de teamă că se va întâmpla din nou.
Este important să echilibrăm siguranța și măsurile de precauție cu plăcerea de a călători în străinătate.
Reduceți șansele de furt sau jaf în timpul călătoriei în străinătate, fiind conștienți de împrejurimile dvs., atenționând zonele cu risc ridicat și luând măsuri pentru a vă asigura bunurile în buzunarele cu fermoar, curele de bani sau în depozitele încuiate în timp ce călătoriți.